Reggae

I brist på annat sökte jag på ordet reggae på Spotify för att se vad som dök upp. En massa låtar kom upp såklart, så jag ändra till mest populära där, och vet ni vilken låt som är den mest populära låten på Spotify av alla reggaelåtar? Ni kommer bli förvånade (om ni själva inte gjort den sökningen).

Ja, man skulle ju kunna tro att det är en låt av självaste Bob Marley som är den största reggaeikonen genom tiderna, men nej... Nej, nej, nej. Den snubben ligger på andra plats med låten "Stir it up" och på tredje plats med "Sun is shining".

Och fortfarande... ni kommer bli förvånade över vem som ligger etta när man söker på ordet reggae. Jag blev det. Det är ingen reggaesång sådär. En stor sommarplåga förra sommaren. Nubbe o sill, vi gör vad vi vill. Fem veckor semester, nu äre chill...

Jo, det är sant! På första platsen ligger Markoolios låt "Ingen sommar utan reggae". Är det ändå inte en aning skandal på ett sätt?

Kommentarer
Postat av: Lina

o_O



jo.

det är skandal! helt sjukt, när jag tänker efter

2009-05-30 @ 22:38:31
URL: http://achromasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0